سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ورزش جودو
قالب های وبلاگ آمادهدایرکتوری وبلاگ های ایرانیانپارسی بلاگپرشین یاهو
هرکس دانش را بجوید، [کوشش او [کفّاره گذشته اش باشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نویسنده : علی:: 87/9/20:: 7:55 عصر



نظرات شما ()

نویسنده : علی:: 87/9/20:: 7:47 عصر

سیستم درجه بندی کمربند

درجه ی کیو وقتی به وسیله ی جیگاروکانو ابداع شد نشانه ی کمربند سفید بود و درجه ی دان نشان دهنده کمربند سیاه بود.

کانو به تدریج رنگ های قهو ه ای را برای بالاترین درجه ی کیو و کمربند قرمز و سفید را برای اساتید بالاتر و بالاخره قرمز تک رنگ را برای اساتید با سابقه در نظر گرفت.امروزه رنگ های دیگری در سطح کیو در کشور های مختلف اضافه شده است.جودو کارهای تازه کار با کمربند سفید شروع می کنند و سپس کمربند زرد،سبز،بنفش، قهوه ای   یا رنگ های دیگر را در سطح کیو بدست می آورند.جودو کارهای دارای دان یک تا 5 معمولا فقط یک کمربند سیاه می بندند.کسانی که دارای دان 6 تا 8 هستند کمربند قرمز و سفید می بندند و آنهایی که دارای دان 9 یا 10 هستند کمربند قرمز یک رنگ می بندند.

 جودوکارانی کمربند سیاه دان 5 یا بالاتر با اصطلاح کودانشا شناخته می شوند.


نظرات شما ()

نویسنده : علی:: 87/9/18:: 7:14 عصر


نظرات شما ()

نویسنده : علی:: 87/9/18:: 7:0 عصر

سیستم درجه بندی کمربند

جیگاروکانو یک سیستم درجه بندی مدرن را برای ورزش جودو انتخاب کرد. کانو درجات کمربند را به دو سطح تقسیم کرد : کیو و دان.کیو معمولا به کلاس کربند گفته می شود و مربوط به آموزش های اولیه می باشد. کسانی که دارای درجه کیو هستند به نام مودانشا شناخته می شوند و معنی آن شخص بدون درجه است. دان معمولا به درجه کمربند گفته می شود و به درجه ی آموزش مربوط می شود.همانطور که مدرسه 12 کلاس دارد جیگاروکانو هم 12 درجه برای دان در نظر گرفت.جیگاروکانو درجه ای بالاتر از 10 به شاگردانش نداد. بنابراین دان 10 بالاترین درجه در جودو است . در جودو کسانی که دارای درجه دان هستند با نام یودانشا شناخته شده اند و معنی آن شخص دارای درجه است.


نظرات شما ()

نویسنده : علی:: 87/9/11:: 6:59 عصر


نظرات شما ()

نویسنده : علی:: 87/9/11:: 6:51 عصر

مزیت های جودو

یک نکته دیگر که در شکل دفاع از خود در جودو وجود دارد استفاده از قفل کردن مفاصل و نگهداشتن ها است ( فنون جوجیتسو که به بدن آسیب جدی می رساند ) که درورزش جودو استفاده از آن ها غیر قانونی است.در ورزش جودو از این ضربات و پیچاندن مفاصل استفاده نمی شود چون اگر از آن ها در حد اعلای خود استفاده شود می تواند خسارت زیادی را به طرف مقابل وارد کند به هر حال لازم است برای دفاع از خود آن ها را یاد گرفت.البته جودو در فنون خود تکنیک های شی مه وازا(تکنیک های خفه کردن) و کان سی سو وازا(تکنیک های قفل کردن مفاصل) را دارد که استفاده از آن ها در مسابقات نیز آزاد است.(مانند هادا کاجیمه یا اوده گاتامه) مزیت های جودو بی نهایت هستند.هر چه بیشتر جودو را یاد می گیریم مزیت های آن را بیشتر می بینیم.جودو از همه نقطه نظرهادر زندگی تاثیر می گذارد یکی از آن ها اضافه شدن طول عمر است.


نظرات شما ()

نویسنده : علی:: 87/9/9:: 6:38 عصر

چ


نظرات شما ()

نویسنده : علی:: 87/9/9:: 6:25 عصر

مزیت های جودو

وقتی جودوکار توصیه های ورزشی جودو را در زندگی روزمره دنبال کند و آن ها را به کار ببرد از همه نظر از مزایای جودو بهره خواهد برد و زندگی آرامی خواهد داشت.دانشجویان به مطالعات خود بیشتر اهمیت می دهند و کارگران و کارمندان هم کار خود را بهتر انجام می دهند.وقتی که جودوکارها به خودشان اطمینان پیدا کردند شروع به درگیر شدن با مشکلات و کارهای بزرگتر زندگی می کنند.هنگام تمرین جودو خیلی از افراد خجالتی آن قدر قدرت پیدا می کنند تا با مردم دیگر ملاقات کنند و هدف هایی برای خود در نظر بگیرند و کارهای بزرگتری را انجام دهند.یکی از مهم ترین و مفید ترین ارزش های دانستن جودو توان داشتن دفاع از خود است.به خاطر داشته باشید که هدف از یاد گرفتن جودو یاد گرفتن شکل دفاع از خود آن است.یاد گرفتنجودو به این روش این قابلیت را به اشخاص ضعیف و کوچک می دهد تا از خود در برابر حریف های بزرگ و قوی تر دفاع کنند.جودو در شکل دفاع از خود تکنیک های مشت و لگد و بلوک کردن (قفل کردن حریف) را نیز یاد می دهد.استفاده از مشت و لگد در ورزش جودو مجاز نیست اما به خاطر دفاع از خود و برای مواقع ضروری یاد گرفتن آن ها لازم است.


نظرات شما ()

نویسنده : علی:: 87/9/6:: 7:39 عصر

  <>


نظرات شما ()

نویسنده : علی:: 87/9/6:: 5:49 عصر

مزیت های جودو

 

وقتی جیگاروکانو جودو را ابداع کرد می خواست شاگردانش از جودو در همه مراحل زندگی بهره ببرند.اول اینکه جودو یک ورزش فیزیکی برای کسانی که می خواهند بدنی ورزیده داشته باشند است.با تمرین کردن شخص می تواند هم نیرو و هم قابلیت انعطاف خود را افزایش دهد. در حین تمرین مهارتهای جودو بدن قوی تر می شود و همچنین باعث تقویت قلب و عروق می گردد.

جودو کاران می توانند سریع تر از دیگران تمرکز حواس کنند و سطح تمرکز خود را بالا ببرند.این قابلیت ها نه فقط هنگام تمرین جودو مورد استفاده قرار می گیرد بلکه در محل نیز باعث کار آیی بهتر جودو کار می شود.در هنگام تمرین جودو،جودوکار یاد می گیرد که چگونه زیر فشار خود را آرام نگه دارد این قابلیت می تواند روی هر چیزی در زندگی مانند آرامش دادن به شخص در هنگام مواجهه با مشکلات او را کمک کند.آموزش تقویت ذهن در جودو قابلیت انعطاف تفکر را به دانشجو می آموزد تا جودوکار روشنفکرانه تر در برابر مسایل و مشکلات زندگی  ایستادگی کند.این ور فکر کردن باعث می شود که جودو کار از استرس اجتناب کند و فشار خون خود را در سطح پایین نگه دارد و آرامش خود را حفظ نماید.


نظرات شما ()

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

106469:کل بازدید
1:بازدید امروز
0:بازدید دیروز
درباره خودم
ورزش جودو
علی
دانستنی هایی از ورزش جودو به همراه عکس هایی زیبا از این ورزش جذاب
حضور و غیاب

یــــاهـو

لوگوی خودم
ورزش جودو
اشتراک